Waarom reisagenten en touroperators zich moeten concentreren op authentieke lokale ervaringen om concurrerend te blijven

De belangrijkste elementen van het generieke model voor concurrentievermogen van bestemmingen helpen bij het identificeren van de belangrijkste succesfactoren van bestemmingsmarketing. Onder de vele benaderende reeks indicatoren die worden gebruikt om het concurrentievermogen van bestemmingen te bepalen, zijn lokale ervaringen een van de belangrijkste punten. Uitgebreid empirisch en conceptueel onderzoek wijst op de relatieve sterke en zwakke punten van verschillende toeristische bestemmingen, die vervolgens kunnen worden gebruikt om de impact van lokale ervaringen op de reizigers te bestuderen en vice versa.

De veeleisende reizigers van de wereld van vandaag houden ervan om unieke ervaringen te ontdekken die elke bestemming te bieden heeft en gaan veel verder dan een verblijf in de beste hotels. Het kiezen van de beste eetgelegenheden en spa’s is anders voorbijgegaan. Geen enkel online portaal kan je naar de verborgen klompjes van de bestemming brengen, behalve de inheemse bevolking. Dus, om aan te sluiten bij de millennials ‘definitie van reizen, moet je je overgeven aan de lokale bevolking, wat veel verder gaat dan elke verpakte vakantie of cookie-cutter-opties.

De grenzen van de traditionele definitie van reizen vervagen
Het is belangrijk voor reisagenten om te beseffen dat het verkopen van reizen in feite het verkopen van geluk is. Door reisdoelen te creëren op basis van interactie met de lokale bevolking, wordt reizen zinvoller dan ooit. Authenticiteit, eenvoud en cultuur zijn de nieuwe sleutelwoorden die de internationale groei van de sector van het reistoerisme stimuleren. De evolutie van het geheel nieuwe reisgenre is volledig gebaseerd op het overgeven aan lokale ervaringen. Het gaat niet om de beste luxe-ervaring, maar de intrinsieke lokale toets zal zeker magie toevoegen aan de vakantieherinnering. Onthoud dat de meest gewaardeerde luxe ervaring is.

Hedendaagse cultuurreizigers zijn buiten de vertrouwde omgeving gegaan en genieten van de ervaring op zich. Het is duidelijk dat toeristen die de mal willen doorbreken meer interactief zijn met de lokale bewoners. Deze paradigmaverschuiving heeft echter nog niet iedereen volledig ingehaald. De focus van de investeringen blijft nog steeds op de traditionele toerismegerelateerde componenten.

Om een ​​gelaagde reiservaring te creëren, promoot de horeca zichzelf geleidelijk als de portalen voor de lokale gemeenschap. Hoewel dat misschien geen noodzaak is, zal lokale ervaring zeker een concurrentievoordeel opleveren.

Het samenvoegen van nationale cultuur en erfgoed in luxe reisreizen vereist een zorgvuldige planning en zal de toeristenervaring zeker verbeteren. Het verkrijgen van een certificering van het toerismebeleid van de overheid, dat intercultureel onderwijsbeleid omvat, helpt om het begin van de reisagenten indrukwekkender te maken.

Elementen van een sterk zakelijk reisprogramma

Om het meeste uit uw zakenreisbudget te halen, is het van cruciaal belang om te plannen om uw programma optimaal te benutten. Reizigers vertellen dat ze de laagste logische vluchtprijs moeten kiezen, is gewoon niet voldoende. Hier zijn de elementen waarmee u rekening moet houden bij het plannen of evalueren van uw reisprogramma.

1. Reisbeleid

Een goed geschreven en verspreid reisbeleid is de basis van elk goed reisprogramma, en ik ben altijd verbaasd dat zoveel bedrijven zo’n verouderd en slecht opgevat reisbeleid hebben, als ze er al een hebben. Het is niet moeilijk om een ​​goed geschreven beleid te vinden. Een daarvan is vrij gemakkelijk online te vinden. Het enige dat overblijft, is dat het wordt bewerkt om de bedrijfscultuur te weerspiegelen en binnen het bedrijf wordt verspreid, zodat iedereen het begrijpt en ermee instemt het te volgen. Om deze reden is het een goed idee om iedereen een kopie van het reisbeleid te laten ondertekenen om ervoor te

zorgen dat het wordt gelezen, begrepen en eigendom is van alle medewerkers van het bedrijf. Ik stel voor dat iedereen in het bedrijf een kopie van het reisbeleid ondertekent, of ze nu reizen of niet. Ze kunnen later van functie in het bedrijf wisselen en moeten reizen. Een reisbeleid hoeft niet lang of ingewikkeld te zijn. Enkele van de beste reisbeleidsregels die ik ooit heb gezien, waren slechts een paar pagina’s lang.

2. Gecentraliseerd reizen intern en extern

Veel bedrijven centraliseren hun reisprogramma niet, en ze betalen een prijs in de vorm van een verlies aan mogelijkheden voor kostenvermindering en interne efficiëntie. Veel bedrijven die reizen niet centraliseren, zijn bang om van reizigers iets te eisen dat ze misschien niet willen doen, samen met het idee dat voor het centraliseren van reizen een reismanager moet worden aangenomen. Beide kunnen legitieme zorgen zijn, maar dat hoeft in de meeste gevallen niet te zijn. Door reizigers centraal te laten boeken, zorgt u er niet per se voor dat ze hun flexibiliteit verliezen. U kunt reizen centraliseren terwijl u reizigers nog steeds de mogelijkheid geeft om zelfstandig te boeken, hetzij bij een reisbureau naar keuze, of online via een aanbieder waarmee u samenwerkt en waar u vertrouwen in hebt. Door iemand aan te wijzen die verantwoordelijk is voor het toezicht op reizen, bent u zowel intern als extern één aanspreekpunt krijgen voor reisvraagstukken. Als uw bedrijf minder dan $ 1 miljoen uitgeeft aan vliegreizen, heeft u waarschijnlijk geen fulltime reismanager nodig. In deze gevallen kan het reistoezicht worden gegeven aan de financiële afdeling, personeelszaken of zelfs een assistent op directieniveau. Hier is een overzicht van de voordelen die kunnen worden behaald door reizen te centraliseren.